Sunday the funday

Söndag! 
 
 
Söndag vilodagen eller som hos mig städdagen. På söndagar städar jag för att göra fint efter veckan som gått och för att göra fint för veckan som kommer... ser alltid med spänning fram emot en ny vecka. 
 
 
Tycka om att städa vad är du för konstig prick? Det kan man ju undra...
 
 
 
Att städa för mig är faktiskt mediativt jag går här hemma och putsar och fejar, piffar och plockar runt. Det blir en tid för reflektion. 
Samma känsla som jag får i naturen. 
 
 
Söndagen idag blir en rolig dag för jag ska både städa och ha kalas! Soppkalas! :-) Vi blir många runt 20 stycken så tallrikar och skedar är räknade.
 
 
De får knäckig äppelpaj till efterrätt! 
 
 
Hur känner du inför att städa? Känns det svårt gör en tävling med dig själv hur mycket hinner jag på en timma. Eller gör det till en stund med familjen ni städar ikapp och sen tar ni en fika och njuter av ert rena hem. Kanske bakar ni något gott glöm då inte att torka bort smulorna:-) 
 
Vad du än gör denna söndag... Så önskar jag dig en trevlig dag! 
Och nu ska jag sätta fart...
 
 
 
#1 - - Veronica:

Jag tycker också om att städa, att ha ordning o reda är jätteviktigt för mig.
Jag städar litet i princip varje dag, på det sättet hålls hushållet i skick o veckosluts städningen går mycket fortare. Varje vecka storstädar jag 1-2 rum.
Är "allergisk" för att ha mycket prylar.😱 Håller som bäst på att rensa köket.
Ungdomarna städar sina rum själva o för dem är det också vilktigt att ha det rent o fint.
Mannen vill nog också ha det städig men han tycker nog att jag städar litet för ofta o mycket😉.
Jag jobbar halvtid därför är det ofta jag som städar😊.
Tack för en intressant blogg!



Svar: Vad kul att höra att du gillar den:-) tack för feedback:-)
tisdags.blogg.se