Glutenfria pannkakor.

Jag äter naturligt glutenfri kost, mycket av det man köper i butik klarar inte jag då det ofta innehåller vetestärkelse, glukossirap, citronsyra och sådant som kan vara baserat på vete. Jag har inte celiaki utan är väldigt allergisk mot vete och råg och lite till.

Jag delar gärna med mig här av väldigt goda pannkakor.

 2 små ägg eller 1 stort
3 dl mjölk (röd)
1 dl bovetemjöl
½ dl majsmjöl
1 tsk pofiber
½ krm salt

Blanda de olika mjölsorterna plus pofiber och salt i en bunke. Vispa i hälften av mjölken och vispa till en slät smet. Vispa upp ägget/äggen lite. Vispa i hop resten av mjölken och äggen och vispa ner det i smeten.
Smält smöret i stekpannan och vispa ner i smeten. Smält ytterligare lite smör i pannan. Häll i smet. Stek tunna pannkakor av smeten i en stek- eller pannkakspanna.
 
 
#1 - - Kim:

Vad använder du för stekpanna? Mvh Kim

Svar: Hej en helt vanlig teflonpanna fast en liten mindre.
tisdags.blogg.se