Smörgåstårta i form av ett hjärta...

Har fått så många frågor hur jag gjorde fredagens smörgåstårta så jag ska försöka plita ner receptet som egentligen inte finns för jag blandade samman idéer jag fått på FB med mina egna. Jag köpte i alla fall Jubileumskaka från Polarbröd. För jag såg framför mig att av den kunde jag enkelt göra ett hjärta.
 
Börja med att tina frysta räkor, cirka 400 gram oskalade. Sedan skar jag ut bröden som ett hjärta. Men börja med att tina frysta räkor, cirka 400 gram oskalade. Bredde sedan räkost på bröden, la in dem i kylskåpet medan jag rörde ihop rörorna.
 
 
Röra ett
1/2 burk tonfisk i vatten
2 msk majonnäs
1/2 gurka
 
Hacka gurkan i små bitar och blanda med tonfisk och majonnäs. Ställ in kylskåpet.
 
 
Röra två
1 dl crème fraiche
75 gram röd kaviar
2 msk majonnäs
1 hackat ägg
1/2 dl räkost
 
Rör samman, låt stå i kylskåp medan du skalar räkorna.
 
Lägg två av bröden på ett fat eller bricka så de får formen av ett hjärta.
 
Bred på röra ett.Lägg på de övriga två bröden, pressa samman lite lätt. Lägg sedan på röra två, bred ut så det täcker kanterna.
 
Täck med plastfilm och sätt in i kylskåp, godast är om man låter bröden gotta till sig över natten.
 
Sen är det bara att dekorera med vad du vill:-) Jag hade räkor, ägg, minitomater, majskorn, svart kaviar, gräslök på min. Jag kan tänka mig att rökt lax kan vara väldigt gott till...(om man gillar rökt lax men det gör inte jag:-))
 
Stjärnan är gjort av brödresterna som jag la in i ett pepparkakshjärta, plattade till, brede räkost på och hällde svart kaviar över...