Citronmuffins med lemoncurd.

Nu morgonen har jag bakat muffins, som blev så där fluffiga som jag tidigare bara sett på bild! Men nu i mitt kök, fluffiga citronmuffins med lemoncurd. 12 stycken. 175 grader varm ugn. Gräddas i mitten av ugnen. Receptet hittade jag på själv...
 
Man tar
 
3 ägg
2,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
 
Vispa så det blir vitt och fluffigt!
 
1 dl flytande maragarin (eller 100 gram smält smör)
1 dl mjölk
 
Blanda ner i ägg och sockersmeten. Ta fram
 
3,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 krm salt
1 msk citronsaft
 
blanda och vänd ner i smeten.
 
Häll i muffinsformar inte ändå upp utan till lite mer än hälften. In i ugnen cirka 15 min, håll koll.
 
Blanda 1 dl lemon curd med 1 dl florsocker späd till en rinnande massa med citronsaft.
 
Låt svalna. Häll över toppingen, pudra över florsocker... Voila, ät:-)
 
Idag är det två månader sedan jag började arbeta i vården, det firar jag med att jobba ikväll:-) Samt att äta muffins då:-)