EllaNoras Påhittade kaka:-) Äppelpaj utan mjöl

EllaNoras äppelpaj med knaprigt täcke

 

 

Sätt på ugnen 220 grader.

 

3-4 äpplen beroende på storlek

Skala äpplena och skiva dem tunt, lägg i en form

Strö över kanel så äpplena täcks.

Ta fram

100 gram smör eller 1 dl flytande margarin

1 dl mjölk

1 dl strösocker

2 dl havregryn

1 dl riven kokos

½ dl rörsocker (kan utslutas ta 1½ dl strösocker istället)

2 tsk vaniljsocker

1 krm malen ingefära

 

Blanda samman allt i en kastrull rör och låt det småkoka samman till en smet. Häll över äpplena och in i ugnen i cirka 15 minuter.

 

Servera med vaniljglass, vaniljsås, vaniljvisp eller en klick iskall vispad grädde!

#1 - - Susanne:

Hej!

Hur har du det? Hoppas att du njuter av en härlig höst!

Vi har det underbart, vi njuter i fulla drag av vår lilla dotter (och sonen såklart!) och dagarna rusar förbi i en faslig fart tycker jag! Det är så härligt att få följa dem på deras stig genom livet! Men tyvärr har jag inte varit inne o bloggat så mycket, däremot tittar jag in hos er andra med jämna mellanrum!

Jag försökte skriva flera inlägg hos dig i somras men varje gång så var det något som gick fel och till slut så glömde jag det. Men nu hoppas jag att det funkar!

Ha en fin söndag!

Susanne

Svar: Kul att du kikar in, jag har en julblogg nu som jag fokuserar på, välkommen in:-) www.julenigen.blogg.se
tisdags.blogg.se