Faster Annas goda nyttiga kex

faster Anna är inte min faster utan mina barns faster, och hon gör så goda kex som jag nu fått recept på. Jag ändrade lite i receptet, la till svartpeppar och flingsalt efter behag.
 
Sätt ugnen på 150 grader.
 
Ta fram
 
1 dl skalade sesamsfrön
1 dl pumpafrön
1 dl osaltade solrosfrön
½ dl krossade linfrön
2 dl Maizenmjöl numera står det Maizenastärkelse på paketet
1 tsk salt
 
blanda.
 
Koka upp 2 dl vatten.
 
Häll ½ dl rapsolja över de torra ingredienserna och blanda omhäll sedan rask över det kokande vattnet, vattnet måste koka. Blanda snabbt ihop en smet och bred ut på bakplåtsklädd plått, jag fick ta två plåtar. Lägg ett bakplåtspapper över och kavla ut smeten rätt tunnt, skjuts in i varm ugn 60 min.
 
Jag strödde flingsalt och svartpeppar över innan jag satte in plåtarna i ugnen, det blev jättegott. Nästa gång ska jag testa med rosmarin.