Lakritstårta och julpynt

Ungarnas kusin, Svante Vante har önskat sig en tårta av sin faster... Fastern det är jag så alldeles snart ska jag ställa mig och baka, lakritstårta till honom. Om ni vill ha receptet kika här...
 
http://tisdags.blogg.se/2013/september/lakritstarta.html
 
I kväll efter jobbet har jag hunnit massor, varit hos min mamma, ätit en pepparkaka:-) varit och storhandlat men även latat mig en stund legat på sängen i den utflugna dotterns rum och läst ut en bok I natt är du död hette den, hemskt namn, men bra bok.
 
När boken var slut låg jag kvar och tittade på trollhasseln med pynt i, egentligen är det julpynt men de hänger och dinglar där året om...
 
 
 
Visst är de fina, jag tror de är från Indiska från början men jag köpte de på Myrorna. Myrorna och andra second hand affärer är perfekta butiker att köpa julpynt i:-)