Lampfot, jag måste ha en lampfot.

Hittade en lampskärmstomme, oj vilket långt ord.
Men i alla fall en stomme som var fin i formen, men avskavd.
Sen, sen är inte jag bäst i världen på att sy så att sy en lamskärm var inte att tänka på, men vira garn klarade jag av... Så där tusen varv... Egentligen är det modernt med "nakna" skärmar men påklätt gillar jag:-)


Stomme



Garn och sådant, när jag började vira garn hade jag inte riktigt bestämt hur den skulle se ut klar, lampskärmen.

Virade rött garn och rosa garn.






Finns en hel del garn och band i mina gömmor... :-) Bra att ha.



Sen virade jag och virade och virade... och emellan åt firade jag då, men nu idag.

Blev den klar! Tattatata tatttaa ta:-) Så här blev den. Men behöver inte tycka att den är fin,
men det tycker jag! Är så nöjd! ( ni som känner mig vet)




Lite suddig närbild... Satte fast fåglar och några rosor för att piffa lite...
Några små justeringar ska göras, inget vitt ska synas... men här är den i sin helhet.






Några små justeringar ska göras, inget vitt ska synas... men här är den i sin helhet.






och nu ska jakten på en lampfot börja men den berättelsen får ni en annan dag...


Nu blir det Ica Maxi...:-) och i morgon börjar jag att jobba...